נטישת סל הקניות באתר

בא לכם לקבל טיפים, כלים והשראה?

הירשמו לניוזלטר שלי וקבלו את כל הטיפים, כלים, טרנדים הכי חדשים ומעודכנים

מדוע מתמשים נוטשים את סל הקניות באתר?
דמיינו לעצמכם שאתם מטיילים במכולת, מוסיפים לעגלת הקניות שלכם מצרכים, מגיעים לקופה, משאירים את העגלה המלאה ויוצאים מהמכולת מבלי לרכוש שום דבר….
זה תרחיש אפשרי אבל נסכים כולנו שהוא כמעט ולא קורה.
 
לעומת זאת, בעולם הוירטואלי זה קורה כל הזמן.
המשתמשים נכנסים לחנות אונליין, מדפדפים בין דפי המוצרים, אוספים מוצרים לסל הקניות ולבסוף יוצאים מהאתר מבלי לרכוש שום דבר.
זה כל כך נפוץ באתרי אינטרנט שעל פי מחקרים, יש כ -70% נטישה של עגלת הקניות.
הנתון משתנה אם המשתמשים באתר הם חדשים (פעם ראשונה באותו האתר), או ותיקים. וגם אם הגלישה היא דרך מובייל או דרך מחשב שולחני.
בכל מקרה, אלה אחוזים מאד גבוהים של נטישה.
 
יש כיום מגוון של אפשרויות שעוזרות לבעלי חנויות אונליין לעורר את העגלות לאחר שננטשו, בעיקר בעזרת שליחת מיילים לאחר נטישת עגלה, או בעזרת קמפיין רימרקטינג.
 
אך יש 3 סיבות עיקריות שבגללן משתמשים נוטים לנטוש את האתר ללא רכישה:
 
♟ תהליך רכישה ארוך ומסורבל – כאשר תהליך הרכישה הוא ארוך ומכיל לא מעט שלבים שהמתשמש צריך לעבור עד שמגיע לחלק התשלום. או אם חוויית המשתמש בתהליך הרכישה לא נעימה או לא נוחה.
 
♟ אפשרויות תשלום מצומצמות – כשיש אפשרויות תשלום מצומצמות זה מקשה ומקטין את הצלחת המכירה. אם למשל התשלום הוא רק עם PayPal או רק עם Bit.
כבעלי חנויות אונליין נשתדל לתת למשתמשים כמה שיותר אפשרויות תשלום.
 
♟ חוסר אמינות- אתר שלא משדר אמינות ולא משרה ביטחון אצל המשתמש, גורם לנטישת עגלה מכיוון שהמשתמש חושש לרכוש מהאתר מכל מיני סיבות כמו: גניבת כרטיס אשראי, מוצרים לא מספיק טובים וכו…
יש כל מיני אלמנטים באתר שיכולים להגביר את תחושת האמינות: תמונות אותנטיות ואיכותיות, טקסט מדויק שעוזר למשתמש להתחבר למותג ולמוצרים, המלצות ועדויות מלקוחות ועוד.
 
לסיכום, נטישת עגלת קניות באתרי איקומרס היא תופעה נפוצה מאד, אבל בעזרת כמה נקודות פשוטות נוכל למזער אותה ולעזור ליותר משתמשים להרגיש בנוח לרכוש מהאתר.
 
מעוניינים להקים חנות אונליין שתעזור לכם למקסם רווחים ותמזער נטישת עגלות?
אשמח לעזור לכם,
שירי

אולי יעניין אותך