אתרי אינטרנט מהווים כיום את הערוץ הדיגיטלי החשוב ביותר לעסקים וארגונים כדי להעביר מידע, לקדם מוצרים ושירותים ולהיות נגישים לקהל היעד שלהם. אולם, יש כמה חטאים נפוצים הפוגעים ומפחיתים את חוויית המשתמש באתר ובעקבות כך פוגעים ביעילותו של אתר האינטרנט.
אז מהם החטאים הנפוצים באתרי אינטרנט?
עומס מידע
אחד הגורמים הנפוצים המשבשים את חווית המשתמש היא עומס מידע על אתר האינטרנט. הצפת דפים בתוכן רב מעמיסה על המשתמש ומקשה עליו למצוא את המידע הרלוונטי. הדבר נפוץ גם באתרי וורדפרס, בהם הרבה פעמים בעלי האתרים מוסיפים על דעת עצמם יותר מדי תוכן, מדיה ואלמנטים נוספים שיוצרים עומס.
מה ניתן לעשות?
* אפיון ברור לתוכן, לדעת מהן המטרות של האתר ולייצר להן היררכייה בעיצוב האתר.
* לצמצם את מספר הפריטים בתפריט ולהסיר תכנים מיותרים
* לארגן את המידע בצורה מדוייקת וברורה, עם כותרות ופסקאות קצרות תוך שימוש באינפוגרפיקה.
ניווט לא אינטואטיבי
ניווט לקוי וחסר היגיון במבנה האתר מקשה על המשתמשים למצוא את המידע שהם מחפשים. זה נפוץ בקרב אתרי אינטרנט שהוקמו ללא תכנון מספיק, או שעברו שינויים וניוד תכנים לאורך השנים.
בנוסף, מבנה לא מדוייק מקשה גם על מנועי החיפוש לסרוק את האתר ופוגע בדירוג שלו.
מה ניתן לעשות?
* בנה מפת אתר היררכית וברורה, עם תפריט ראשי ותפריטים משניים במידת הצורך.
* הקפד על שמות וכותרות ברורות עבור הדפים והתכנים
* הוסף אפשרויות חיפוש ובאתר וקישורים פנימיים
אי התאמה למנועי החיפוש
בסופו של דבר כשמקימים אתר אינטרנט, חשוב שמנועי החיפוש ובמיוחד google יאהבו את האתר, ידרגו אותו גבוה וייתנו לו קדימות על פני אתרים אחרים.
להקים אתר שאין לו בסיס seo המתאים לגוגל זו טעות נוראית שרוב בעלי העסקים לא יודעים עליה.
מה ניתן לעשות?
* להשתמש בתגיות h1-h6
* לשזזור ביטויי חיפוש רלוונטים בכותרות ובתוכן האתר
* לחבר את האתר לכלי מדידה (כגון Google Analytics)
* לבצע אופטימיזציה לתמונות (הפחתת משקל, התאמת מידות ושימוש בתגיות alt)
* יצירת מפת אתר
אי תאימות למסכים
אתרים רבים אינם רספונסיביים, כלומר אינם מותאמים לגדלי מסך שונים. זה יוצר חוסר נוחות למשתמשים, בעיקר בסמארטפונים וטאבלטים, ופוגע בחווית הגלישה.
גם מנועי החיפוש לא אוהבים לקדם אתרים שאינם רספונסיביים.
מה ניתן לעשות?
* להקפיד על עיצוב רספונסיבי, כך שהאתר יתאים לכל סוגי המכשירים והמסכים
* לבדוק את האתר שלך בגדלים שונים ולתקן בעיות תצוגה ( לבדוק במחשב שולחני, מחשב נייד, מספר מכשירים סלולאריים)
* לפעמים ובעיקר לאחרונה, יש אתרים שנכון יותר לעצב אותם בשיטת mobile first – כלומר לעצב קודם כל למובייל ואז להאתים את העיצוב למחשב שולחני.
* לפעמים כדאי לשקול עיצוב אתר המיועד למובייל ועיצוב אתר שונה המיועד למחשב שולחני.
מהירות אתר
אחד הדברים הכי מעצבנים זה להגיע לאתר אינטרנט שנטען באיטיות.
לפי הסטטיסטיקה, רוב הגולשים יעזבו את האתר תוך 3-5 שניות אם הוא לא יטען ( יש שאומרים גם תוך פחות מ-3 שניות).
גם בתוך האתר, אם המעבר בין העמודים הא איטי, זה מעצבן וזה גורם לנטישה של האתר.
מה ניתן לעשות?
* להקפיד על מבנה אתר נכון , וכמה שפחות כבד
* לבדוק את מהירות האתר עם כלים ייעודיים ולהבין מה מפחית את המהירות
* להעלות תמונות קלות משקל שעובות אופטימיזציה מתאימה
* להתקין תוסף לזיכרון מטמון
לסיכום, ניתן לשפר משמעותית את יעילות האתר ולהעניק חוויית משתמש נעימה יותר לגולשים.
גיליתם סעיף שתואם לאתר שלכם? אשמח לעזור לכם.