בעלי עסקים שרוצים חשיפה גדולה לאתר האינטרנט שלהם חייבים לעשות קידום לאתר.
בתחום קידום האתרים יש שתי שיטות: קידום אורגני וקידום ממומן.
לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות, וההחלטה באיזו שיטה להשתמש תלויה במטרות העסק.
קידום אורגני
יתרונות
- החזר השקעה לטווח ארוך: קידום אורגני נשאר לאורך זמן, ואחרי ההשקעה הראשונית ניתן ליהנות מהתוצאות לאורך חודשים ושנים.
- אמון גבוה: אתרים שמופיעים אורגנית נתפסים כאמינים יותר בעיני המשתמשים.
- שיפור הנראות במילות מפתח רבות: תהליך אופטימיזציה נכון מאפשר לאתר להופיע ביותר מילות חיפוש רלוונטיות.
חסרונות
- זמן ממושך לתוצאות: תהליך הקידום האורגני הוא איטי ודורש סבלנות.
- תחזוקה מתמשכת: נדרשת עבודה רציפה לשמירה על המיקומים.
קידום ממומן
יתרונות
- תוצאות מהירות: קמפיין ממומן מאפשר לראות תוצאות מיידיות.
- שליטה מלאה בתקציב: ניתן לקבוע תקציב יומי ולהגביל את הוצאות הפרסום.
- דיוק במיקוד הקהל: קידום ממומן בגוגל מאפשר למקד את הקמפיין לקהל רלוונטי בלבד.
חסרונות
- הוצאה מתמשכת: התוצאות מתקבלות רק כל עוד יש תקציב פרסום פעיל.
- חשש מאי-אמון: משתמשים רבים מעדיפים תוצאות אורגניות על פני מודעות.