עמוד נחיתה (Landing Page) הוא דף אינטרנט יחיד המוקם על מנת שיחתנו בו 🙂
אפשר לנחות עליו מקישור של פרסומים שונים כגון באנרים וקישורים, קמפיינים ממומנים או על ידי הפניה מחומר פרסומי מודפס או משודר כזה או אחר.
תפקידו של דף הנחיתה הוא למקד את תשומת לבו של המבקר למסר ספציפי ולהניעו להמשך פעולה של השארת פרטים ואף קנייה ישירה של המוצר בנוסף לכך.
לעמוד נחיתה יכולות להיות מטרות רבות ומגוונות, כגון:
- העלאת מודעות למוצר או שירות: דף נחיתה יכול לשמש כדי להציג את המוצר או השירות שלכם לציבור הרחב, ולהסביר מה הם מציעים ולמה הם חשובים.
- יצירת לידים: דף נחיתה יכול לשמש כדי לאסוף מידע אישי מלקוחות פוטנציאליים, כגון שמם, כתובת הדואר האלקטרוני שלהם, מספר הטלפון שלהם וכו'.
מידע זה ניתן להשתמש כדי ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים ולעודד אותם לרכוש את המוצר או השירות שלכם. - מכירה ישירה: דף נחיתה יכול לשמש כדי למכור מוצר או שירות באופן ישיר. דף זה יתמקד במוצר או השירות עצמו, ויסביר מדוע הוא כדאי ללקוחות פוטנציאליים לרכוש אותו.
בניית עמוד נחיתה אפקטיבי מחייבת תכנון מדוקדק.
יש להתחיל בבחירת מטרה ברורה לעמוד, ולאחר מכן להתאים את העיצוב והתוכן לעמוד למטרה זו.
חשוב להשקיע מחשבה בבחירת המסר שיופיע בעמוד. המסר צריך להיות מותאם לקהל היעד של העסק ולהסביר את היתרונות של הפעולה הרצויה.
כמו כן, חשוב להשתמש בקריאה לפעולה ברורה שתמשוך את המבקר לבצע את הפעולה הרצויה.
עמוד נחיתה או אתר אינטרנט?
זו בכלל לא שאלה הגיונית – לשניהם מטרות שונות לגמרי.
על צטרתו של עמוד הנחיתה דיברנו, הם מקדם משהו ספציפי ( מוצר, שירות, מבצע וכו…)
אתר הוא כמובן חלון הראווה של העסק, באתר נוכל למצוא את כל התשובות על השאלות של הגולשים. האתר הוא חלון הראווהף הוא כרטיס הביקור, הוא הרושם הראשוני של קהל היעד שלנו עם העסק.
ולכן בדרך כלל לבעל עסק שמבין את חשיבות השיווק בדיגיטל, יהיה אתר תדמית ובנוסף עמוד או מספר עמודי נחיתה.