הקמת אתר אינטרנט חדש זה רגע מרגש וקפיצת מדרגה לכל בעל עסק!
אבל זו רק תחילתה של הדרך….
כדי להבטיח את הצלחת האתר לאורך זמן, ישנם מספר צעדים חשובים שיש לנקוט מיד לאחר העלייה לאוויר.
הינה עשר השלבים שהם חובה! לאחר שתטמיעו אותם באתר, תראו חשיפה גדולה יותר לאורך זמן וכמובן אפקטיביות:
בדיקת תקינות כללית
לאחר העלאת האתר, חשוב לבצע בדיקה מקיפה של כל הדפים והפונקציות. ודאו שכל הקישורים עובדים, הטפסים נשלחים כראוי, והתוכן מוצג נכון בכל הדפדפנים והמכשירים. בדקו גם את מהירות טעינת האתר ותקנו כל בעיה שמתגלה.
חיבור והגדרת כלי מדידה
חשוב מאד ברגע שאתר חדש עולה לאוויר להתחיל לנטר אותה בעזרת כלי מדידה כמו Google Analytics. כלים אלה יספקו לכם מידע חיוני על התנהגות המבקרים באתר, מה שיסייע בקבלת החלטות עתידיות לגבי שיפורים ושינויים.
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
בצעו אופטימיזציה בסיסית ל-SEO. ודאו שבכל דף באתר יש כותרת ותיאור מטא ייחודיים, ושהתוכן עשיר במילות מפתח רלוונטיות. בדקו גם את מבנה ה-URL והתאימו אותו לצורך.
הגשת מפת אתר לגוגל
צרו והגישו מפת אתר (Sitemap) ל-Google Search Console. זה יעזור למנועי החיפוש לסרוק ולאנדקס את האתר שלכם ביעילות, מה שיתרום לשיפור הדירוג בתוצאות החיפוש.
רישום האתר ב-Google my business
"גוגל לעסק שלי״ חשוב כדי להודיע לגוגל שיש אתר אינטרנט חדש וכדאי לו להגיע לסרוק אותו. בנוסף גוגל מאפשר לכם למלא את הפלטפורמה הזאת בתוכן יעיל כמו תמונות, המלצות, מידע על השירותים של העסק, שעות הפתיחה ודרכי יצירת קשר.
יצירת תוכן איכותי ורלוונטי
התחילו ליצור תוכן איכותי ורלוונטי באופן קבוע. זה יכול להיות בלוג, מאמרים, או עדכונים לדפים קיימים. תוכן טרי ומעניין ימשוך מבקרים חדשים ויעודד מבקרים קיימים לחזור.
בנוסף, מנועי החיפוש אוהבים אתרים שמעלים ומעדכנים תוכן על בסיס קבוע.
גיבוי קבצי אתר האינטרנט
בקשו מבונה האתר שלכם קובץ גיבוי מלא של האתר ושמרו אותו אצלכם על המחשב. מדי פעם אתרי וורדפרס נפרצים ולפעמים גם בעלי אתרים משבשים משהו באתר בזמן העבודה עליו ולכן חשוב מאד שיהיה קובץ גיבוי עדכני.
שילוב רשתות חברתיות באתר
הוסיפו כפתורי שיתוף וכפתורי קישור לרשתות החברתיות בעמודי האתר. בכל פוסט שאתם מעלים לרשתות החברתיות, אל תשכחו להוסיף קישור לאתר – זה יעזור לכם מבחינת החשיפה והתנועה לאתר.
בקשת משוב מלקוחות
בקשו משוב מלקוחות שאתם סומכים עליהם, להיות הגולשים הראשונים באתר החדש. בקשו מהם לגלוש באתר, ללחוץ על הכפתורים, לקרוא את התוכן ולהעביר לכם תובנות וביקורת בונה. זה יכול להיות דרך סקר קצר או טופס משוב באתר. המידע הזה יכול לספק תובנות יקרות ערך לגבי שיפורים נדרשים.
תכנון אסטרטגיית שיווק
זכרו, הקמת אתר אינטרנט חדש זה רגע חשוב וקפיצת מדרגה גדולה, אבל כאן רק מתחילה הדרך וכדי שהאתר באמת יהיה יעיל ויגדיל את הרווחים של העסק, צריך ליצור אסטרטגיית שיווק נכונה ומדויקת.
זכרו שתוכן טוב ועיצוב מרהיב הם סופר חשובים אבל לא מספיק בשביל שאתר אינטרנט יהיה יעיל ואפקטיבי.
אתר אינטרנט טוב הוא אתר שמסמן V על כל הסעיפים שכתבתי.